mércores, 8 de maio de 2019

A "Ponte dos Tirantes", coñecida como a "Ponte de Rande"

Foi durante moitos anos a maior ponte colgante do mundo.



Construída nos anos 70 do século XX. Foi proxectada polo enxeñeiro italiano Fabrizio de Miranda, o español Florencio do Pozo (que tamén se encargou da cimentación) e por Alfredo Passaro.

Custou 3.658 millóns de pesetas no momento da súa construción. Desde a súa apertura ao tráfico en 1981, pasaron por ela 231 millóns de vehículos, soportando actualmente un tráfico duns 50.000 vehículos diarios.

Construíuse para salvar as colas que se adoitan formar polas mañás pola xente dos municipios próximos que van traballar á cidade de Vigo, e no verán cando as praias da península do Morrazo atraen un gran número de viaxeiros.

No ano 2018, tras máis de 30 meses de obras, engadíronse dous carrís exteriores.

Mide 1.604 m de lonxitude total, aínda que nesta cifra combínanse os tramos de ponte sobre alicerces e a ponte atirantada propiamente dita, que mide 694,98 m. O van central mide 401 m e os dous vans laterais do tramo atirantado miden 147 m cada un. Os dous alicerces que sosteñen o tramo atirantado teñen forma de H e unha altura total de 118,60 m.

No momento da súa inauguración era a ponte atirantada de maior lonxitude do mundo. Ademais era a ponte máis longa de España, despois da Ponte Sifón de Huelva cuxa lonxitude é de máis de 2.000 m. Segue sendo unha obra de enxeñaría emblemática da ría de Vigo.